Finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności

Print Drukuj

Na czym polega ta forma pomocy?

Starosta, na wniosek bezrobotnego lub poszukującego pracy, może sfinansować koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności. Starosta w celu udzielenia tej formy pomocy zawiera z bezrobotnym lub poszukującym pracy umowę.

Decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje starosta (urząd pracy).

Jaka jest wartość finasowania?

Koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności finansowane są do wysokości 100% przeciętnego wynagrodzenia. 

Co zrobić, aby otrzymać tę formę pomocy?

Należy złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy. 

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Egzaminy lub licencje - PUP Tarnobrzeg

Print Drukuj
FINANSOWANIE KOSZTÓW EGZAMINÓW, LICENCJI

Starosta na wniosek bezrobotnego, może sfinansować ze środków Funduszu Pracy, do wysokości przeciętnego wynagrodzenia, koszty egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu, jeżeli uzasadni on celowość,  o ile  jest to zgodne z indywidualnym planem działania.

Osoba ubiegająca się o w/w pomoc, składa w powiatowym urzędzie pracy wniosek o sfinansowanie kosztów egzaminu lub uzyskania licencji, uzasadniając celowość udzielenia tej formy pomocy wraz z Zaświadczeniem wystawionym przez instytucję egzaminującą.

O sposobie rozpatrzenia wniosku osoba zainteresowana zostaje poinformowana pisemnie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia jego złożenia. w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku starosta zawiera z bezrobotnym umowę.

Bezrobotny zobowiązany jest do zwrotu poniesionych przez Urząd kosztów w przypadku rezygnacji z przystąpienia do egzaminu lub ubiegania się o uzyskanie licencji.

O sfinansowanie kosztów egzaminu lub kosztów uzyskania licencji, na takich samych zasadach jak osoby bezrobotne, ubiegać się może również osoba poszukująca pracy, o której mowa w art. 43 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r. poz. 1265 z późn. zmianami)
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy  (Dz.U. z 2014 r. poz. 667)
Dodatkowe  informacje dotyczące finansowania powyższych kosztów można uzyskać:
  • osobiście: w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu, Centrum Aktywizacji Zawodowej w Tarnobrzegu, ul. 1 Maja 3 – pokój 5 (Poziom 3)
  • telefonicznie:  /15/ 823 – 00 – 30 wew. 135 lub 124
Formularz wniosku dostępny jest  na stronie internetowej Urzędu w zakładce: Dokumenty do pobrania lub w siedzibie Urzędu - pokój 5.
Informacje o publikacji dokumentu