Komunikat dotyczący obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu od 15 czerwca 2020 r.
W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń związanych z koronawirusem SARS-COV-2 informujemy, że od 15 czerwca 2020 r. zostaje przywrócona w ograniczonym zakresie bezpośrednia obsługa klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Wizyta w Urzędzie jest możliwa po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym z pracownikiem i ustaleniu dokładnej daty i godziny wizyty.
Z tej formy kontaktu, z zachowaniem niżej wymienionych zasad, mogą korzystać tylko osoby zdrowe, nie przebywające na kwarantannie i tylko w przypadku braku możliwości załatwienia sprawy telefonicznie, mailowo lub za pomocą internetowych formularzy.
Zasady osobistej wizyty w Urzędzie:
Wizyta w Urzędzie jest możliwa po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub mailowym z pracownikiem i ustaleniu dokładnej daty i godziny wizyty.
Z tej formy kontaktu, z zachowaniem niżej wymienionych zasad, mogą korzystać tylko osoby zdrowe, nie przebywające na kwarantannie i tylko w przypadku braku możliwości załatwienia sprawy telefonicznie, mailowo lub za pomocą internetowych formularzy.
Zasady osobistej wizyty w Urzędzie:
- wizyta w Urzędzie odbywa się z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego – obowiązkowe są maseczki oraz dezynfekowanie rąk środkiem do dezynfekcji,
- do Urzędu mogą wchodzić wyłącznie osoby umówione uprzednio telefonicznie na wizytę,
- w sytuacji przedłużenia się czasu obsługi wcześniej umówionego klienta, kolejna umówiona osoba będzie musiała poczekać na zewnątrz Urzędu.
Klientów urzędu prosimy o dostosowanie się do obowiązujących zasad bezpieczeństwa. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów chorobowych prosimy o nieprzychodzenie do urzędu i przełożenie wizyty na inny termin.
Na bieżąco będą rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia przesyłane do Urzędu za pośrednictwem:
- internetowych formularzy
- poczty tradycyjnej
- poczty elektronicznej (rzta@praca.gov.pl lub sekretariat@puptarnobrzeg.idsl.pl)
- otrzymane telefonicznie
- złożone we wskazanym miejscu w holu Urzędu
Odpowiedzi na otrzymane zapytania oraz wydane decyzje administracyjne przesyłane będą elektronicznie lub tradycyjną pocztą.
Od dnia 15 czerwca 2020 r. obowiązują następujące zasady:
- Osoby bezrobotne i poszukujące pracy nadal utrzymują kontakt z Urzędem drogą telefoniczną lub mailową. Osobiste stawiennictwo jest obowiązkowe na wezwanie Urzędu (telefoniczne, pisemne lub mailowe) w celu skierowania na ofertę pracy, potwierdzenia gotowości do pracy lub innym celu wynikającym z ustawy o promocji zatrudnienia (…).
- Osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy powinny złożyć wniosek w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl lub wyłącznie po wcześniejszym umówieniu terminu rejestracji telefonicznie pod nr 15 8230030 wew. 155 lub 118 zarejestrować się osobiście w Urzędzie.
Pełna rejestracja elektroniczna polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej. Nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Instrukcja elektronicznej rejestracji
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl
Uproszczony sposób elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy, który polega na wypełnieniu wniosku elektronicznego dostępnego na stronie praca.gov.pl (lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej) i przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych.
- W pozostałych sprawach klientów prosimy o kontakt z pracownikami Urzędu:
- telefonicznie centrala 15 823 00 30 (numery telefonów do poszczególnych pracowników znajdują się na stronie internetowej w zakładce Urząd/Dane kontaktowe/Wykaz telefonów)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej rzta@praca.gov.pl lub sekretariat@puptarnobrzeg.idsl.pl
- pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu ul. 1 Maja 3
39-400 Tarnobrzeg - elektronicznie poprzez: Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (adres skrytki Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu na Platformie ePUAP: /PUP_TBG/SkrytkaESP)
- portal praca.gov.pl