Zadania zawodowe:
|
- prowadzenie działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich;
- rezerwowanie usług hotelarskich, w tym dobieranie oferty hotelowej zgodnie
z potrzebami gości i zasadami rezerwacji usług dla gości indywidualnych i grup, rezerwowanie usług hotelarskich z wykorzystaniem systemów rezerwacyjnych, sporządzanie dokumentacji związanej z rezerwacją usług hotelarskich i przekazywanie tych danych innym komórkom organizacyjnym obiektu;
- planowanie i realizowanie prac związanych z obsługą gości w recepcji, w tym rozpoznawanie oczekiwań gości, prowadzenie książki meldunkowej, sporządzanie dokumentacji związanej z procedurami przyjazdu (check-in)
i wyjazdu (check-out) gości, udzielanie informacji turystycznej, przygotowywanie informacji dotyczących przybyłych gości dla innych komórek organizacyjnych obiektu, przyjmowanie zamówień na usługi, wystawianie faktur, przyjmowanie należności itp.;
- obsługiwanie gości zgodnie z zakresem usług świadczonych przez hotel,
w tym przygotowywanie i podawanie posiłków;
- organizowanie usług dodatkowych w hotelu (oferowanych przez hotel
i dostawców zewnętrznych) oraz sporządzanie dokumentacji dotyczącej przyjmowania i realizacji zamówień na usługi dodatkowe;
- utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych, w tym dobieranie techniki sprzątania oraz urządzeń, sprzętu i środków do wykonywanych prac porządkowych, obsługiwanie urządzeń i sprzętu do utrzymywania czystości oraz stosowanie środków czyszczących
i dezynfekcyjnych;
- analizowanie rynku usług hotelarskich pod kątem polityki cenowej
i oferowanych usług oraz potencjału turystycznego regionu, w którym zlokalizowany jest hotel oraz stosowanie zasad i narzędzi marketingu;
- stosowanie przepisów prawa dotyczące świadczenia usług hotelarskich;
- przestrzeganie procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości;
- współpracowanie z firmami zewnętrznymi świadczącymi usługi dla zakładów hotelarskich;
- prowadzenie korespondencji oraz dokumentacji wymaganej na stanowisku pracy;
- biegłe posługiwanie się przynajmniej jednym językiem obcym w zakresie słownictwa zawodowego w branży hotelarskiej;
- stosowanie nowoczesnego sprzętu biurowego oraz specjalistycznych programów komputerowych wspomagających wykonywanie zadań;
- przestrzeganie zasad etyki i kultury zawodowej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
|