Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Urzędnik do spraw paszportów |
---|---|
Kod: | 335402 |
Synteza: | Przyjmuje, ewidencjonuje i rejestruje wnioski obywateli o wydanie paszportu; realizuje wnioski, wydaje paszporty, konsultując się z wyższym urzędnikiem kierującym działem. |
Zadania zawodowe: |
- przyjmowanie dokumentów (wniosków o wydanie paszportu) od obywateli, sprawdzanie ich kompletności oraz uprawnień wnioskodawcy do uzyskania paszportu; - realizowanie wniosku o wydanie paszportu - wydrukowanie paszportu za pomocą komputera; - ewidencjonowanie i zarejestrowanie wniosku o wydanie paszportu w komputerowym systemie ewidencji paszportowej; - przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu bądź kradzieży paszportu; - konsultowanie się z kierownikiem działu w sprawach dotyczących wydania, odmowy bądź unieważnienia paszportu; - przygotowywanie kierownikowi działu materiałów i dokumentów dotyczących skarg i zażaleń obywateli w sprawach paszportowych; - archiwizowanie dokumentów paszportowych; - obsługiwanie komputerowych systemów ewidencji paszportów. |