Zadania zawodowe:
|
- tworzenie, wdrażanie i realizowanie strategii sprzedażowej przedsiębiorstwa;
- tworzenie planów i kontrolowanie działań operacyjnych dla działu sprzedaży;
- planowanie efektywnych kanałów i metod sprzedaży;
- współpracowanie z zarządem firmy oraz innymi działami firmy, w tym działem produkcji, serwisantami, działem marketingu itp. w zakresie realizacji zadań sprzedażowych;
- ustalanie celów i zadań dla pracowników działu sprzedaży;
- planowanie zasobów kadrowych dla działów sprzedaży;
- koordynowanie, monitorowanie i rozliczanie pracy zespołowej i indywidualnej zespołu sprzedaży;
- tworzenie motywacyjnego systemu wynagradzania pracowników działu sprzedaży;
- dbanie o doskonalenie zawodowe pracowników działu sprzedaży, w tym przeprowadzanie szkoleń produktowych i szkoleń z zakresu efektywnych technik sprzedaży;
- budowanie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami firmy i pozyskiwanie nowych klientów;
- sprawowanie nadzoru nad przygotowywaniem umów z klientami, w tym kontrolowanie warunków i realizacji umów;
- podpisywanie umów z klientami w zakresie posiadanych pełnomocnictw;
- inicjowanie badań rynku, w tym analizowanie konkurencji i trendów rynkowych;
- przygotowywanie raportów handlowych z wynikami sprzedaży (obejmujących działania własne i podległego zespołu) dla zarządu;
- kształtowanie standardów pracy działu sprzedaży;
- reprezentowanie firmy przed instytucjami zewnętrznymi;
- doskonalenie własnych kompetencji;
- zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, kontrolowanie przestrzegania zasad etyki oraz przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
|