Informacje o urzędzie

Status prawny Powiatowego Urzędu Pracy

Status prawny Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu

Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej jako jednostka organizacyjna Powiatu Tarnobrzeskiego i wykonuje zadania własne na terenie Miasta Tarnobrzeg i Powiatu Tarnobrzeskiego na podstawie Porozumienia w sprawie realizacji zadań z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy zawartego w dniu 31 stycznia 2006 r. pomiędzy Powiatem Tarnobrzeskim a Tarnobrzegiem Miastem na prawach powiatu.
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej.
Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Zarząd Powiatu Tarnobrzeskiego.

Kierownictwo Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu

Całokształtem działalności PUP kieruje - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa - Dyrektor PUP, którego zwierzchnikiem służbowym jest Starosta Tarnobrzeski. Dyrektora PUP powołuje i odwołuje Starosta. Dyrektor kieruje działalnością PUP przy pomocy swojego Zastępcy, Głównego Księgowego i kierowników komórek organizacyjnych. Zastępcę Dyrektora PUP powołuje i odwołuje Dyrektor PUP. Dyrektor PUP w stosunku do pracowników Urzędu jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
W czasie nieobecności Dyrektora PUP lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków, zadania i kompetencje w zakresie kierowania PUP przejmuje Zastępca Dyrektora, a w czasie nieobecności Dyrektora PUP i Zastępcy Dyrektora kompetencje Dyrektora przejmuje wyznaczony przez niego kierownik komórki organizacyjnej.


Struktura organizacyjna Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu

W  Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu tworzy się następujące komórki organizacyjne:
 
Centrum Aktywizacji Zawodowej,
Działy,
Referaty,
Samodzielne stanowiska pracy.
 
W celu realizacji określonych zadań w PUP Dyrektor może powoływać zespoły i komisje zadaniowe składające się z pracowników różnych komórek organizacyjnych.

Dyrektor PUP, Zastępca Dyrektora i Kierownicy komórek organizacyjnych mogą łączyć zadania przewidziane w Regulaminie Organizacyjnym dla wielu stanowisk - w ramach jednego stanowiska pracy.

CAZ jest wyspecjalizowana komórką organizacyjną, realizującą zadania w zakresie usług i instrumentów rynku pracy.

Dział jest podstawową komórką organizacyjną, zajmującą się realizacja zadań o określonej problematyce  w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.

Referat jest komórką organizacyjną realizująca zadania o podobnej tematyce. Może być tworzony jako samodzielna komórka organizacyjna lub wydzieloną w obrębie CAZ lub działu.
 
Samodzielne stanowisko jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w sytuacji koniecznego organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki i nie ma uzasadnienia do powołania większej komórki organizacyjnej.